MSI Radeon RX 6950 XT Gaming X Trio огляд
Ігрові відеокарти, Новини, Огляди Чер 28, 2022

Плюси
- Швидка продуктивність
- Надійне рішення для охолодження
- Дещо краща ціна в порівнянні з Nvidia
Мінуси
- Вимагає надто багато енергії для мінімального виграшу
- RDNA 3 від AMD, який виходить цього року
- Більш слабке апаратне забезпечення RT та відсутність матричних/тензорних ядер
AMD Radeon RX 6950 XT вийшла минулого місяця разом з RX 6750 XT і RX 6650 XT, принісши з собою пам’ять GDDR6 18 Гбіт/с, а також підвищені тактові частоти та вищі вимоги до енергоспоживання. Плата Sapphire Nitro+ Pure, яку ми розглядали на початку, показала непогані результати. Сьогоднішня MSI Gaming X Trio лише на волосок швидше, але, досягнувши цього, MSI, схоже, суттєво збільшила енергоспоживання порівняно з конкурентами. RX 6950 XT вважається однією з найкращих відеокарт і навіть займає перше місце в іграх з роздільною здатністю 1080p і 1440p в нашій ієрархії бенчмарків GPU (але не з трасуванням променів), але варіант MSI не став би нашим першим вибором.
Ось огляд характеристик еталонної AMD 6950 XT, а також карток MSI та Sapphire, які ми отримали для огляду. AMD вирішила не брати зразки носіїв для свого еталонного дизайну, що дозволило забезпечити трохи більшу загальну продуктивність, як це зробила Nvidia з RTX 3090 Ti.
Технічні характеристики
Відеокарта | RX 6950 XT MSI | RX 6950 XT | RX 6950 XT Sapphire | RTX 3090 Ti |
---|---|---|---|---|
Архітектура | Navi 21 | Navi 21 | Navi 21 | GA102 |
Технологія процесу | TSMC N7 | TSMC N7 | TSMC N7 | Samsung 8N |
Транзистори (мільярд) | 26.8 | 26.8 | 26.8 | 28.3 |
Розмір матриці (мм^2) | 519 | 519 | 519 | 628.4 |
SMs / CUs | 80 | 80 | 80 | 84 |
Ядра графічного процесора | 5120 | 5120 | 5120 | 10752 |
Тензорні ядра | Н/Д | Н/Д | Н/Д | 336 |
Ядра трасування променів | 80 | 80 | 80 | 84 |
Підвищення тактової частоти (МГц) | 2454 | 2310 | 2435 | 1860 рік |
Швидкість VRAM (Гбіт/с) | 18 | 18 | 18 | 21 |
VRAM (ГБ) | 16 | 16 | 16 | 24 |
Ширина VRAM шини | 256 | 256 | 256 | 384 |
ROPs | 128 | 128 | 128 | 112 |
ТМУ | 320 | 320 | 320 | 336 |
TFLOPS FP32 (Boost) | 25.1 | 23.7 | 24.9 | 40 |
TFLOPS FP16 (тензор) | Н/Д | Н/Д | Н/Д | 160 (320) |
Пропускна здатність (Гб/с) | 576 | 576 | 576 | 1008 |
TBP (ват) | Стверджує «340». | 335 | ~370 | 450 |
Дата запуску | травень 2022 року | травень 2022 року | травень 2022 року | березень 2022 року |
Цікаво, що MSI вказує енергоспоживання всього 340 Вт RX 6950 XT Gaming X Trio, але це більше схоже на TDP для GPU, ніж на повну потужність карти. Насправді ми протестували дві різні карти (перша померла через пару днів з невідомих причин), і обидві споживали набагато більше 340 Вт при стандартних налаштуваннях. Насправді, друга карта споживала на кілька ватів більше, ніж перша. До фактичних вимірювань потужності ми перейдемо пізніше, але ми побачили, що MSI споживає близько 430 Вт, а включення режиму Rage (з його 10-відсотковим обмеженням потужності) збільшило цей показник до 440 Вт. По суті, це було те саме, що й у RTX 3090 Ti.
Характеристики ядра у трьох карток RX 6950 XT в основному ідентичні, єдиною реальною відмінністю є тактові частоти GPU та TBP. AMD показує стандартну частоту 2310 МГц, Sapphire підвищує її до 2435 МГц, а MSI додає ще 19 МГц до 2454 МГц. Якщо в графічних процесорах попереднього покоління AMD часто вказувалася теоретична частота розгону, яка була вищою, ніж на практиці, то з появою архітектури RDNA 2 і графічних процесорів серії RX 6000 ситуація змінилася. За замовчуванням ми побачили середні частоти GPU більше 2,5 ГГц, а в режимі Rage карта MSI фактично досягла 2,6 ГГц.
Зараз RX 6950 XT викликає велику стурбованість, оскільки ми очікуємо, що AMD випустить RX 7900 XT до кінця року, можливо, вже у жовтні. Це вже не за горами, і AMD публічно заявила, що очікує, що RDNA 3 забезпечить 50% підвищення продуктивності на ват. Це також буде перший GPU, який використовує чіплети, і хоча топологія такого дизайну не зовсім зрозуміла, це може бути найбільший Navi. На тлі падіння цін на GPU та очікуваних архітектур наступного покоління важко рекомендувати поспішати купувати швидко застаріваючий GPU за таку ціну прямо зараз.

MSI Radeon RX 6950 XT Gaming X Trio використовує знайомий дизайн кулера із трьома вентиляторами, який ми бачимо у MSI вже кілька років. Це невеликий крок вниз у порівнянні з топовим дизайном MSI Suprim X, який використовується лише на графічних процесорах Nvidia, і дає додаткові RGB-смужки на передній частині карти. Існує також модель Gaming Trio (без “X”), яка використовує такий самий дизайн, але з тактовою частотою 2324 МГц.
Розміри карти MSI складають 325x141x55 мм, ширина 2,5 слота, що повністю блокує будь-який сусідній слот розширення. Однак це дасть трохи більше простору для дихання, якщо ви використовуватимете наступний за ним слот, саме тому багато компаній, схоже, уникають повної трислотової ширини. У порівнянні з Sapphire Nitro+ Pure, карта MSI на волосину довша, на 1 см вище, але на 1,6 см тонше. В цілому, вона така ж громіздка і вимагатиме великого і просторого корпусу, а вага карти MSI також становить 1594 г, що всього на 12 г більше, ніж у Nitro + Pure.
На Gaming X Tri немає тонни RGB-підсвічування, на відміну від нового дизайну Suprim X від MSI. На передній панелі карти (яка зазвичай звернена до нижньої частини корпусу ПК) розташовані шість діагональних світлодіодів, логотип MSI та значок щита дракона на верхній частині карти, а також довша світлодіодна смуга, яка проходить приблизно по половині довжини карти і легко видно з задньої та верхніх сторін. Цього RGB-освітлення достатньо для більшості людей, але не зовсім у тій області “випалювання очей”, як у таких карток, як Sapphire RX 6950 XT Toxic.
Підключення дисплея складається з всюдисущої трійки DisplayPort та одного виходу HDMI 2.1. Можливо, деякі користувачі віддадуть перевагу подвійним портам HDMI, оскільки технічно вони підтримують більшу роздільну здатність і пропускну здатність, ніж DP1.4, але всі порти можуть працювати як мінімум у 4K при 60 Гц – для отримання додаткової інформації ознайомтесь з нашим посібником DisplayPort vs HDMI.
MSI оснастила RX 6950 XT трьома 8-контактними роз’ємами живлення, що означає збільшення потужності на 75 Вт (за збереження технічних характеристик) порівняно з картою Sapphire. Це не обов’язково добре. AMD вказує для еталонної моделі 6950 XT потужність 335 Вт, і в цьому випадку двох 8-контактних роз’ємів плюс слот PCIe має бути достатньо. Як ми побачимо пізніше, Gaming X Trio значно перевищує позначку 400 Вт, що означає необхідність встановлення додаткового роз’єму живлення. Однак конкурентам вдається обходитися двома 8-контактними та одним 6-контактним роз’ємами, споживаючи при цьому на 70 Вт менше енергії. Можливо, додатковий запас потужності був необхідний для того, щоб вичавити все до останньої унції продуктивності, але 1-2% приросту, який ми побачимо через деякий час навряд чи виправдовує це.
Для охолодження MSI встановила три 90-мм вентилятори Torx 4.0 з неповним зовнішнім ободом, що допомагає покращити повітряний потік та статичний тиск. Цікаво, наскільки велика різниця від видалення половини обода, але охолодження принаймні не було проблемою. Як і у випадку багатьох інших GPU, цікаво відзначити, що ребра радіатора орієнтовані паралельно кронштейну IO ззаду, а це означає, що всі перфорації практично не мають значення – більша частина тепла від відеокарти буде відводитися в корпус, тому вам знадобиться щонайменше один або два витяжного вентилятора.

Ми оновили наш тестовий ПК з GPU та ігровий набір з початку 2022 року, встановивши процесор Core i9-12900K, материнську плату MSI Pro Z690-A DDR4 WiFi та пам’ять DDR4-3600 (з увімкненим XMP). Ми також оновили ОС Windows 11, щоб отримати максимальну віддачу від Alder Lake. Ймовірно, ми продовжимо використовувати те саме основне обладнання ще як мінімум рік, якщо тільки не виявиться, що Zen 4 або Raptor Lake зможуть серйозно покращити продуктивність в іграх (у чому ми сумніваємось).
Ми не будемо показувати продуктивність картки MSI у професійних додатках, оскільки вона виявилася практично такою самою, як і в наших перших результатах MSI RX 6950 XT при створенні контенту. Зверніться до цих графіків і додайте 1%, якщо хочете дізнатися, як MSI порівнюється з картою Sapphire. Нові драйвери, схоже, не внесли жодної різниці.
Наші ігрові тести складаються із “стандартного” набору з восьми ігор без включеного трасування променів (навіть якщо гра її підтримує), та окремого набору “трасування променів” із шести ігор, в яких використовується кілька ефектів RT. У цьому огляді ми будемо тестувати в режимах 4K, 1440p і 1080p при “ультра” налаштуваннях – що зазвичай означає максимальні налаштування, але без SSAA, якщо це можливо. Наша ієрархія бенчмарків GPU також показує середню продуктивність 1080p, якщо ви захочете це побачити.
Кожна карта тестується кілька разів у кожному дозволі, щоб забезпечити постійність результатів. Перший тест відкидається, і ми використовуємо найкращий результат із двох додаткових – після перевірки відсутності значних розбіжностей між двома тестами. Тут є один виняток: Far Cry 6, який при роздільній здатності 1080p зазвичай має дуже швидкий перший прогін, трохи повільніший другий прогін, а третій, четвертий і т.д. прогони часто продовжують падати у продуктивності. Ми використовуємо другий запуск у 1080p як компроміс.
Спочатку ми тестували RX 6950 XT, використовуючи драйвери AMD, випущені до запуску, які практично не відрізняються від версії 22.5.1. Потім AMD випустила “DirectX 11 Preview Driver”, який мав допомогти в ігровій продуктивності DX11, та включила його в оновлення 22.5.2, тому ми повторно протестували картку MSI з новими драйверами. Ви побачите обидва результати на діаграмах, але пам’ятайте, що Sapphire RX 6950 XT тестували з 22.5.1, і в цілому ми побачили приблизно 3% середній приріст продуктивності в нашому тестовому наборі з 22.5.2. (І так, AMD щойно випустила драйвери 22.6.1, але вони призначені лише для прихильників Windows 7).

4K ultra – це гарне місце для початку роботи з екстремальними GPU, такими як RX 6950 XT. У нашому стандартному наборі тестів карта MSI майже зрівнялася з картою Sapphire – перевага в 0,3% безперечно знаходиться в межах похибки. Оновлення драйверів до нової версії 22.5.2 підвищило продуктивність лише на 1,3%, при цьому в кожній грі, яку ми тестували, приріст був дуже незначним. Вузькі місця процесора не повинні бути фактором при 4K, можливо, тому приріст тут трохи нижчий, ніж інші дозволи.
Навіть з оновленими драйверами RTX 3090 Ti, як і раніше, утримує перше місце, випереджаючи RX 6950 XT на 5%. Багато в чому це пов’язано з тим, що навіть 128 МБ кешу Infinity Cache не може вмістити всі дані, які можуть знадобитися. AMD заявила, що частота попадання в кеш падає приблизно з 75% при 1440p до приблизно 60% при 4K, що означає, що пропускна здатність пам’яті стає більш важливим фактором, і RX 6950 XT просто не вистачає її, щоб йти в ногу з 3090 Ti . Тим не менш, це вражаючий результат, і AMD, як і раніше, займає друге місце в загальному заліку.
Графіки окремих ігор показують області, в яких AMD досягла успіху, та інші, де вона сильно відстала. У Far Cry 6 і Forza Horizon 5 AMD значно випередила найкращі показники Nvidia, а у Flight Simulator і Total War: Warhammer 3 графічні процесори Nvidia випередили найкращі показники AMD. В цілому, однак, AMD все ще забезпечує кращу продуктивність на долар для більшості своїх high-end та екстремальних GPU, принаймні для стандартної ігрової продуктивності.

Як завжди, все руйнується, коли ми виставляємо максимальні налаштування при 4K у нашому тестовому пакеті трасування променів. Навіть RTX 3090 Ti в середньому показав лише трохи більше 31 к/с, а в половині ігор він опустився нижче за 30 к/с. RX 6950 XT опинилася на шостому місці, поступившись 3090 Ti, 3090, 3080 Ti, 3080 12GB та 3080 10GB. Також відзначимо, що нові драйвери 22.5.2 майже не вплинули на продуктивність картки MSI, забезпечивши середнє покращення на 1,5%, що становить лише 0,3 кадри на секунду.
Що стосується AMD, то RX 6950 XT показала більше 30 кадрів в секунду тільки в одній з шести ігор DXR (DirectX Raytracing), Metro Exodus Enhanced Edition – і лише важко, на рівні 33 кадрів в секунду з останніми драйверами. У чотирьох іграх не вдалося досягти і 20 кадрів на секунду, тому вони навіть близько не були придатні для гри в роздільній здатності 4K. Перевагою Nvidia є підтримка DLSS, яка, як і раніше, набагато частіше зустрічається в іграх DXR, ніж FSR – тільки Cyberpunk 2077 має FSR 1.0 як опцію серед нашого тестового набору.
Мені було цікаво, чи додасть AMD в RDNA 3 апаратне забезпечення, подібне до тензорних ядр, але після розмови з Семом Наффзігером, схоже, що AMD буде задовольнятися включенням апаратного забезпечення матриці машинного навчання тільки в лінійку CDNA. Навіть без матричних ядер AMD забезпечує пристойний обсяг обчислень FP16, якого може бути достатньо для альтернативного рішення щодо підвищення продуктивності – або просто дотримуватися FSR 2.0, який має лише близько 7% падіння продуктивності порівняно з відсутністю підвищення продуктивності і може добре конкурувати з DLSS. Тепер нам просто потрібно більше ігор, які підтримують FSR 2.0.

Хоча компанії, що виробляють графічні процесори, люблять говорити про 4K, для більшості людей 1440p виявляється набагато більш слушною метою, тим більше що ігрові монітори з високою частотою оновлення 1440p цілком доступні. AMD також отримує кращі показники потрапляння до кешу, внаслідок чого продуктивність збільшується на 65% порівняно з 4K. RTX 3090 Ti від Nvidia, навпаки, отримала приріст продуктивності всього на 51%, що дозволяє AMD претендувати на загальну корону продуктивності ультра 1440p, випереджаючи найближчого конкурента на 4%.
Якщо подивитися на оновлені драйвери, то 22.5.2 все ще покращує продуктивність картки MSI лише на 1,3%. Цікаво, що карта MSI була повільнішою за карту Sapphire в режимі 1440p при використанні тих же передзапускних драйверів 22.5.1, хоча і не набагато (різниця склала 0,2%).
Якщо перейти до діаграм окремих ігор, то AMD посіла перше місце в п’яти з восьми ігор, в той час як Nvidia все ще претендує на перемогу з RTX 3090 Ti у Flight Simulator, Red Dead Redemption 2 та Total War: Warhammer 3. Підтримка DLSS також є у трьох стандартних іграх нашого тестового набору (Horizon Zero Dawn, Red Dead Redemption 2 та Watch Dogs Legion), і в них ми зафіксували покращення на 10%-20% у режимі DLSS Quality. На жаль, в жодній із стандартних ігор тестового набору немає підтримки FSR, хоча AMD, як і раніше, отримує загальну перемогу в нативному рендерингу.

Трасування променів, як і раніше, не принесло AMD жодної користі: карта MSI з оновленими драйверами знову опинилася на шостому місці. Вона випередила RTX 3070 Ti та Titan RTX попереднього покоління, але це майже все, що їй вдалося. RTX 3080, як і раніше, швидше на 17%, а RTX 3090 Ti – на 52%. Навіть якщо подивитися на RTX 3080 Ti за порівнянною ціною, ця перевага становить 32%, а RTX 3080 12 ГБ можна придбати менш ніж за 800 доларів США, і її перевага становить 28%.
MSI RX 6950 XT принаймні може грати у всі ігри, хоча Cyberpunk 2077 все одно буде прикордонним при 29 к/с. Цікаво буде подивитися, чи докладе AMD серйозні зусилля для поліпшення апаратного забезпечення та продуктивності трасування променів у RDNA 3, або ж продовжить поступатися цим сегментом Nvidia. Враховуючи, що останні ігрові консолі мають приблизно вдвічі менше можливостей трасування променів, ніж 6950 XT, розробники ігор ще мають нелегку боротьбу за включення більш якісних RT-ефектів, але FSR 2.0 і DLSS допомагають зробити їх більш життєздатними.

Завершуючи тестування продуктивності, ми переходимо до 1080p ultra, і RX 6950 XT знову займає лідируючі позиції. При такому дозволі ми почали стикатися з вузькими місцями в процесорі, і 6950 XT була лише на 20% швидше за 1080p, ніж при 1440p. Деякі ігри, можливо, зможуть видати сотні кадрів на секунду, але багато хто з них все одно не зможе скористатися перевагами навіть частоти оновлення 144 Гц, не кажучи вже про дисплеї 240 Гц, 360 Гц і навіть 480 Гц, які зараз пропонуються професіоналам еспорту.
Карта MSI посіла перше місце, при цьому оновлені драйвери знову підвищили загальну продуктивність лише на 1,3%. Ми чули про набагато більший приріст при використанні Ryzen 9 5950X, а процесори AMD, схоже, були головною метою покращення DX11. При використанні Alder Lake Core i9-12900K найбільше покращення, яке ми виміряли у всіх ігрових тестах, склало всього 3,7% у грі Total War: Warhammer 3 при середніх налаштуваннях 1080p.
Nvidia, як і раніше, утримує лідерство у Flight Simulator, Forza Horizon 5 і Red Dead Redemption 2, але у всіх інших іграх лідирує AMD із загальним середнім відривом у 6%. В окремих іграх MSI RX 6950 XT була повільнішою від Asus RTX 3090 Ti від 7% (Flight Simulator) до 23% (Forza Horizon 5). Ми не стали включати сюди середні графіки 1080p, але загальне положення залишилося таким самим, як і при 1080p ultra, з 6-відсотковою перевагою AMD.

А як щодо трасування променів? Ситуація не змінилася: карта MSI, як і раніше, знаходиться на шостому місці, випереджаючи карту Sapphire на 0,2%, якщо бути педантичним. Оновлені драйвери не обов’язково націлені на покращення трасування променів, але ми все одно побачили покращення на 1,5% у режимі 1080p ultra. DXR залишається настільки вимогливим, що RTX 3090 Ti також виявилася на 45% швидше за MSI 6950 XT, хоча це трохи ближче, ніж при 1440p ultra.
Знизивши налаштування до 1080p medium із “середніми” ефектами DXR, що трохи не відповідає дійсності, тому що насправді все може виглядати краще у 1080p ultra без DXR і працювати набагато краще, перевага RTX 3090 Ti скоротилася до 34%. Навіть із DXR вузькі місця процесора, очевидно, є проблемою при 1080p. Але при приблизно тій же ціні, що і RX 6950 XT, RTX 3080 Ti від Nvidia залишається на 22% швидше за 1080p ultra DXR і на 20% швидше за 1080p medium DXR – і це без урахування DLSS.

Для тестування енергоспоживання, температури, тактової частоти та швидкості обертання вентиляторів ми використовуємо апаратне та програмне забезпечення Powenetics. Ми фіксуємо енергоспоживання GPU у лінію, збираючи дані під час перегляду Metro Exodus у режимі 1440p ultra, а також під час виконання стрес-тесту FurMark у режимі 1600×900. Наш тестовий ПК залишився тим самим старим Core i9-9900K, який ми використали раніше, щоб зберегти стабільність результатів. Ми протестували карту MSI в режимі за промовчанням, а також включили в драйверах режим Rage від AMD, при якому потенційне збільшення граничної потужності складає 10%. Тут мапа MSI, на жаль, не вражає.




Теоретично, MSI вказує 340 Вт як споживана потужність для RX 6950 XT Gaming X Trio. Вона позначає це як “Споживана потужність”, але при наших вимірах потужності ми побачили набагато більше ніж 340 Вт. У грі Metro Exodus ми побачили середнє пікове енергоспоживання 429 Вт, а FurMark показав ще вище енергоспоживання – 438 Вт. Ми не запускали ніяких утиліт MSI або іншого програмного забезпечення, яке могло б вплинути на енергоспоживання, тому ці дані відображають відчуття “з коробки”. Режим Rage від AMD дає потенційне 10% збільшення граничної потужності, але в даному випадку карта MSI споживала всього на 3% більше енергії в Metro Exodus, хоча FurMark вона споживала на 6% більше.
Цілком очевидно, що в Gaming X Trio компанія MSI підняла межі енергоспоживання набагато вище, ніж в інших GPU, у гонитві за останніми кількома унціями продуктивності. Як ми показали в наших ігрових бенчмарках, при використанні однакових драйверів 22.5.1, різниця між картами MSI і Sapphire була настільки близька, що навряд чи варто про це згадувати. Ми побачили діапазон до 1,4% вищої продуктивності і до 0,9% нижчої продуктивності, і більшість цієї різниці – звичайна похибка при тестуванні GPU, у середньому різниця становила 0,2%.
Якщо подивитися на тактові частоти GPU, то можна було б очікувати більшої переваги MSI, але без режиму Rage розрив становив лише 3%, і ми не вимірювали тактові частоти GPU у всьому наборі тестів. Цілком ймовірно, що в багатьох іграх середні частоти GPU були вищими максимум на 1%. У режимі Rage різниця у тактовій частоті скоротилася до 2% у Metro Exodus. FurMark нічим не відрізнявся, показавши приблизно на 3% вищі тактові частоти GPU для карти MSI з режимом Rage і без нього, але, знову ж таки, карта MSI споживала на 16% більше енергії у FurMark і на 11-13% більше енергії у Metro .
Температури були досить схожими у більшості наших екстремальних тестів GPU. Моделі 3070 Ti та 3080 Ti (Founders Editions) були трохи гарячішими, хоча користувацькі моделі партнерів AIC зазвичай працюють набагато краще, а максимальна температура карти MSI склала близько 74C у наших ігрових тестах і до 76C у FurMark. Режим Rage збільшує швидкість обертання вентиляторів, тому пікові температури карти MSI були на 1-3C нижче, ніж у стокове.
Через вищу енергоспоживання не дивно, що карті MSI була потрібна вища швидкість обертання вентиляторів, щоб залишатися холодною. На стокове рівні швидкість обертання вентиляторів становила в середньому 1800 об/хв, що вище, ніж у карти Sapphire в режимі Rage для ігор. Дещо цікаво, що швидкість обертання вентиляторів у обох карток RX 6950 XT починалася вище, а потім через хвилину або близько того знижувалася до нижчих значень, ніби карти компенсували потенційний нагрівання GPU, який так і не настав. Ми спостерігали щось подібне до деяких інших графічних процесорів серії RX 6000, таких як еталонний 6900 XT, але графічні процесори Nvidia, як правило, були трохи послідовнішими.
Перевіряючи рівень шуму, ми використовували вимірювач SPL (рівень звукового тиску), спрямований центральний вентилятор з відривом 10 див, що робиться обмеження впливу навколишнього шуму. Рівень навколишнього шуму в кімнаті під час роботи тестового ПК, але з вимкненими вентиляторами GPU (оскільки навантаження на GPU не було) становив 32-33 дБ(A). Під навантаженням, при запуску Metro Exodus протягом більше 30 хвилин (без циклів) швидкість обертання вентиляторів досягла стабільних 29%, а рівень шуму склав 42,1 дБ(А). Включення режиму Rage змусило вентилятори працювати постійно, тому рівень навколишнього шуму зріс до 35,5 дБ(A), а нашому ігровому тесті він становив 43,3 дБ(A) при швидкості обертання вентиляторів 32%. В обох випадках карта MSI була приблизно на 5 дБ голосніше, ніж карта Sapphire.
Ми також провели тестування при статичній швидкості обертання вентилятора 75%, що набагато вище ніж те, з чим, як ми очікуємо, більшість людей коли-небудь зіткнеться при звичайному використанні. Рівень шуму Gaming X Trio досяг 58,5 дБ(A) на близькій відстані, що дуже схоже на те, що ми спостерігали в інших висококласних карт для ентузіастів.
Підсумки

Без нової архітектури RX 6950 XT від AMD може лише небагато зробити, щоб подолати своїх конкурентів від Nvidia. AMD вже довела, що знає, як змусити GPU працювати на більш високих тактових частотах за допомогою RDNA 2, а RDNA 3 може стати першим споживчим GPU з частотою 3 ГГц, якщо нинішня тенденція збережеться. Це було б дуже круто, навіть якби він споживав багато енергії. Але зараз Navi 21 може претендувати на трони продуктивності в стандартних ігрових режимах 1080p і 1440p, але при цьому відстає в 4K і має великий дефіцит у продуктивності трасування променів.
Проблема в тому, що топовий варіант RX 6950 XT від MSI споживає набагато більше енергії, ніж його суперник, без реального приросту продуктивності. Щиро кажучи, дивно, що Sapphire може використовувати той же графічний процесор і фактично зрівнятися з MSI за продуктивністю, споживаючи при цьому на 70 Вт менше енергії. Ми не впевнені, що це заслуга відмінної розробки Nitro+ Pure або поганої розробки MSI Gaming X Trio, але якщо ви маєте вибір між цими двома картами, Sapphire йде з легкою перемогою.
Карта Sapphire виглядає краще (на мій погляд), працює так само швидко та споживає менше енергії. А якщо ви з якихось причин не хочете вибирати карту Sapphire, є безліч інших варіантів Radeon RX 6950 XT, які в принципі не можуть бути гіршими за цю модель MSI. Можливо, у них на 100 МГц нижче частота розгону, але за 200 доларів США це набагато розумніший вибір.

Це за умови, що ви взагалі хочете вибрати RX 6950 XT, звичайно. Якщо вам не потрібен найпродуктивніший графічний процесор AMD, то RX 6900 XT всього на 6% повільніше. Існує також RX 6800 XT, ціна якої повинна починатися від 650 доларів, але в даний час вона коштує майже стільки, скільки найменш дорога 6900 XT. За ту ж ціну, як і RX 6900 XT, ви також можете придбати GeForce RTX 3080 12GB, і хоча вона може відставати в деяких іграх, чудове апаратне забезпечення трасування променів і підтримка DLSS роблять її гарною альтернативою. Навіть раніше завищена ціна RTX 3080 Ti вартує того, щоб на неї поглянути.
AMD намагається трохи підсолодити горщик деякими ігровими доповненнями, використовуючи свій пакет Raise the Game Bundle, який ви не отримаєте від Nvidia. Якщо ви купите RX 6950 XT (або будь-який графічний процесор, починаючи з RX 6700 XT і вище) у роздрібного продавця, який бере участь в акції, ви отримаєте коди для перезавантаження Saints Row, Sniper Elite 5 і Forspoken (коли вона вийде). Однак комплекти ігор – це не те саме, що покупка ігор в роздріб, оскільки у вас немає вибору, і AMD платить за гру набагато менше, ніж роздрібна ціна – назвіть це добавкою в 50 доларів, якщо хочете. Це добре, але для графічного процесора, який коштує понад тисячу доларів, це не є якоюсь дивовижною пропозицією.
Ми повинні побачити запуск архітектури AMD наступного покоління протягом кількох місяців, тому навіть якщо GPU зараз на полицях магазинів за кращими цінами, ніж ми бачили за останні два роки, ми все одно рекомендуємо почекати. Якщо вам просто необхідно купити нову відеокарту прямо зараз, ми радимо придбати щось за ціною ближче до $300, наприклад, Radeon RX 6600, яка допоможе вам протриматися до виходу RDNA 3 і Ada Lovelace, а не купувати екстремальний GPU, який неминуче буде відчувати себе застарілим та повільним ще до закінчення 2022 року.
У будь-якому випадку, неефективна версія RX 6950 XT від MSI просто не має сенсу. Якби вона споживала на 15% більше енергії та забезпечувала хоча б 5% приріст продуктивності, її було б легше рекомендувати. Але чи використовувати на 15% більше енергії при тій же продуктивності? Ні дякую. Велика потужність означає більше тепла у корпусі, що впливає рівень шуму і роботу ПК загалом. Навіть якщо ви використовуєте свій ПК як обігрівач під час гри, ми все одно віддамо перевагу карті, яка споживає менше енергії і забезпечує таку ж продуктивність.
Якщо вас зацікавив MSI Radeon RX 6950 XT Gaming X Trio, тоді дізнатись ціну, наявність чи купити ігрову відеокарту можна на сайті наших партнерів – Gamehall. Gamehall це завжди якісні та офіційні товари за приємними цінами.